ایالت کاسپین

بیایید طرحی دهیم برای رونق آفتاب برای روشنی ماه روانی آب

ایالت کاسپین

بیایید طرحی دهیم برای رونق آفتاب برای روشنی ماه روانی آب

...

از سنگ سکوت را گرفتم

از کوه غرور و سربلندیش

از آب روانی کلامش

وز باد سفر به ناکجاآباد


نظرات 3 + ارسال نظر
مازیار دوشنبه 2 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 12:22 ب.ظ http://sarayebishehsar.blogsky.com

بادرود
خسته نباشید
قشنگ بود
ولی خوب که چی
از همچی یه چیزی گرفتی واسه چی
اینارو می خوای چیکار
شاد باشی

راستش گرفتن در این جا چند معنی میده که یکیش همون معنی گرفتن شما رو میده اما معنی دیگه ای هم میتونه داشته باشه و اون هم نگاه من به طبیعت هست که در هر کدوم از اونها یک خصلت بارز یافتم پس در این صورت معنی دریافتن و فهمیدن رو میده
البته بعضی ها اینا رو یک جا دارند مثل داداش بابک ما

پروانه پنج‌شنبه 5 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 09:24 ق.ظ http://www.parvazbaparwane.blogspot.com

به نظر شما نا کجا آباد چه مفهومی دارد؟

به نظر من آباد که معنی آبادی را می دهد و ناکجا یعنی جایی که معلوم نیست کجاست و این اصطلاح اشاره می کند به مکان های دور و نا پیدا
اگر اشتباه می کنم لطفا بفرمایید تا اصلاح کنم

پروانه شنبه 7 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 09:14 ق.ظ

اگر روشن نپرسیدم پوزش می خواهم. ولی من به پاسخم از ذهن شما رسیدم.
به هر حال آنچه من از مکانی به نام «نا کجا» در ذهن دارم، شاید با آوردن قسمتی از یکی از یادداشتهای پیشین در وبلاگم ، روشن شود:



فوکو ناکجاها را مکان‌هایی غیرواقعی می‌داند که «در راستای شباهت یا تضاد با مکان‌ واقعی شکل می‌گیرند.» از نظر فوکو ناکجا «یا تصویری بی‌نقص از جامعه و یا تصویری در تضاد با آن» است.
..
فوکو باغچه و قالی ایرانی را، هم‌گروه ناکجاها قرار داده
..
اما کهن‌ترین نمونه‌ی دگرجای ِ متشکل از مکان‌های با هم بیگانه، باغچه است. نباید فراموش کنیم که باغچه، این اثر شگفتی‌برانگیز ِ چندین هزار ساله، در شرق معانی ِ عمیقی داشت که این معانی با هم در یک ‌زمان واحد ادغام شده بودند.
باغچه‌ی سنتی ِ ایرانی‌ فضایی مقدس بود که چهار گوشه‌ی آن نشانه‌ی چهار تکه‌ی دنیا بود، درحالی‌که در مرکز آن (ترنج ِ قالی. م.) فضایی بود، مقدس‌تر از گوشه‌ها (لچک‌های قالی. م.) که در حکم ناف دنیا بود؛ یعنی آن‌جا که در باغچه حوض و فواره‌ی آبی قرار دارد. کل گیاهان باغچه در این فضا پخش بودند. باغچه فضایی بود که جهانی کوچک می‌ساخته است.
قالی‌ها دراصل نقشی از باغچه بودند. باغچه، قالی‌یی‌ست که در آن کل دنیا به کمال، توسط نمادها شکل داده، و به‌این‌ترتیب قالی باغچه‌ای متحرک در مکان می‌شود. باغچه، کوچک‌ترین تکه‌ی دنیا و هم‌زمان کل آن است. باغچه از عهد عتیق، دگرجایی عالم‌گیر و موفق بوده است.»


شاد و تندرست باشید

بسیار عالی بود حض وافر بردیم
هر چه به ذهنم فشار می آورم که ریشه کلمه باغ چه بوده یادم نمی آید .همین طوری به ذهنم رسید . اما اگر اشتباه نکنم یک جورایی به خدا ربط پیدا می کند و همین ربطش را اصلا خاطرم نیست . مثلا بغداد پایتخت عراق که در قدیم جزیی از خاک ایران بوده و یک واژه ای کاملا فارسی است خود تعبیری از این واقعیت است :
بغداد=بغ (تغییر یافته باغ یا بیغ؟) +داد که معنی خداداد را می دهد
هم از توضیحات کامل و زیبایتان تشکر می کنم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد