ایالت کاسپین

بیایید طرحی دهیم برای رونق آفتاب برای روشنی ماه روانی آب

ایالت کاسپین

بیایید طرحی دهیم برای رونق آفتاب برای روشنی ماه روانی آب

باور و فداکاری

باور داشتن به یک نفر با ارزش تر است یا فداکاری کردن برای یک نفر؟ به نظرم می آید که ما در روابط عاطفی مان بیشتر درگیر یک موضوع هستیم و آن هم فداکاری کردن. می خواهیم برای مادر فداکاری کنیم یا برای عشق خود یا برای دوستان. می گوییم من حاضرم این کار را برایش انجام دهم چون دوستش دارم می خواهم به او بگویم بله چون دوستش دارم . می خواهم این ده میلیون تومان را بدهم به فرزندم که باهاش کار کند چون دوستش دارم . می خواهم با رفیقم شریک شوم چون دوستش دارم و  از این دست فداکاریهادر زندگی روزانه مان بسیار است. هر روز کوچک و یا بزرگ ولی همیشه هست و خرسندیم از این فداکاری اما هیچ گاه به خودمان اندیشیده ایم که می توانستیم در تمام این لحظات که آن کارها را انجام می دادیم حس برتر و بالاتر از فداکاری داشته باشیم و آن حس باور است. 

چرا سعی نمی کنیم آنهایی را که دوست داریم باور داشته باشیم و همه آن کارها را از روی باور انجام دهیم نه فداکاری مثلا کاری که پدر ازم خواست انجام می دهم چون باورش دارم با دوستم شریک می شوم چون به توانایی هایش باور دارم با او زندگی می کنم چرا که او را باور دارم . به نظرم باور دوستی ها را بیشتر می کند و پیمان ها را محکمتر. 

فدا کاری در روابط حالت فرسایشی ایجاد می کند یک جایی را خراب می کند این طور نیست؟ 

 چند روزی درس نمی خواندم و مغزم بیکار بود وهمین طور می خواست یک چیز را بگیرد و آنالیز کند دیگر ببخشید البته یک چیزهای دیگری هم آنالیز کردم ولی این بهترینشان بود!!  

نظرات 5 + ارسال نظر
پروانه دوشنبه 12 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 12:19 ب.ظ http://www.parvazbaparwane.blogspot

درود
خسته نباشید!
من هم برای فرار از روزمرگی همیشگی، لابلای کارهای خانه و شغلی گریزی می زنم و به خواندن و وبلاگ نویسی می پردازم. در آشپز خانه هم اینترنت دارم!
اما در مورد یادداشت شما: این فداکاری که اینجا نوشته اید الان دیگر خیلی رسم نیست! و این کار این روزها بیشتر ساده لوحی می نماید و در بین دوستان نایاب است ولی در بین روابط خانوادگی بسیار معمول.(البته مردم شمال استثنایی هستند)
برخورد منطقی بسیار زیباتر از برخورد احساسی است و حتی فداکاری ها بیشتر و قشنگ تر می شود.

نمی دانم چرا باور داشتن را در برابر فداکاری آورده اید.

با آرزوی قبولی شما در آزمون کارشناسی ارشد

ممنونم از لطف و محبت های شما
باور و فداکاری را در مقابل هم نمی دانم اما باور را برتر از فداکاری می دانم در ضمن شاید نوشتار من حاکی از جو حاکم بر جامعه روستایی دارد در هر صورت با نظر شما کاملا موافقم .
متاسفانه من از این دست کارها زیاد در زندگی خودم کرده ام و همین طور از این دست در خانواده زیاد در حق من کرده اند اما دلم می خواست همه آنها از روی باور بودند نه از روی فداکاری .فداکاری زیباست اما باور بسیار کاملتر است

ناهید سه‌شنبه 13 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 11:20 ق.ظ http://www.nahidnurse.blogfa.com

البته آنالیز بسیار درستی بود آقا
من اگر بخونم همه رو می خونم الانم با چشمایی که داره آب می یاد ار بس سرما خوردم مینویسم
اگر بخونم تا تهش رو می خونم
اگر زیاد فداکاری کردی یه روزی دلت رو میزنه اونقدر که از هر چی فداکاریه حالت بهم می خوره
درسته تا با ورش نکنی هرگز نمتونی حتی فداکاری هم درست انجام بدی
مرسی که اومدی و نوشتی درسا در چه حاله

خیلی لطف کردید نظر زیبایی بود میشه آب ریزش بینیتون رو درش دید!ناراحت نشید یه شوخی بود.
درسا اصلا خوب پیش نمی ره
آرزوی سلامتی!

نسیم سه‌شنبه 13 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 02:39 ب.ظ

سلام
من اولین نظر رو می ذارم :
درسته قبول دارم
ولی دوست داشتنی که به دنبال باور داشتن ایجاد بشه خیلی بهتر جواب می ده.
امیدوارم امتحانتونو خوب خوب خوب خوب بدید
به همه سلام برسونید...

هه هه نخیر شما اولین نظر رو ندادین
با این وجود نظرتون بهترینه
سلامت باشید...

[ بدون نام ] یکشنبه 18 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 04:29 ب.ظ

می بینم که تووی وبلاگتون پشه هم پر نمی زنه
من اومدم یه کم فضای رو پر کنم (زنبور عسل)
!!!
شایدم هنوز نظرات رو تأیید نکردین...

دایره دوستان ما اندک اند اما دوستی هامان پابرجاست . خانه خلوت و صمیمی را به خانه ای شلوغ ترجیح می دهم

تی کچیکه خواخر دوشنبه 19 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 11:56 ق.ظ

سلام داداشی.
من فکر میکنم اسم فداکاری زمانی میاد که باور به کارت داشته باشی.اون چیزی که خوب نیست قدرت نه گفتن به چیزاییه اگه انجام بشه یعنی باور به خودت یا فداکاری به افتخار خودت رو زیر سوال بردی....
دلم برات تنگ شده

خیلی قشنگ گفتی مرسی!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد